Feber

Vaknade klockan 5 och tänkte nej.
Men jo,
det är bara att gilla läget.
Feber,
så där mycket att jag inte orkar,
men kanske lite för pigg för att toksova.
Men jag känner att sängläge är det enda alternativet.
Regnet utanför är iskallt med inslag av snö,
kände det när jag gick ut med hunden.
För jag var ju på väg på skivstångspass och
sen jobbet.
Men febran och
dess huvudvärk sade nej.
Och jag måste vara sjuk
när jag tycker det är skönt att vara inaktiv,
och är lite irriterad på sänglampan.
Decibell ligger vid mina fötter,
jag hör bilarna,
men ser inte världen utanför
för jag har nerdraget.
Nu ska jag sova,
eller om det inte går,
då plockar jag fram SexAndTheCity-boxen.
I morgon är nog febran borta.
God natt eller god morgon,
nya feberveckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0