Små ord

Ibland kan bara ett litet sms,
i alla fall få mig att må bra.
Idag fick jag ett sådant,
ett litet sms,
som gav mig värmande feedback.
Ibland behövs det inte mer.
Hur bra är vi på det?
Ett lite ord,
en liten mening,
kan få en person att må bra en hel dag.
Kanske ett litet;
vad fin du är i håret!
tack för att du kom!
tack för att du finns!
vad bra du gjorde detta!

Är det inte så att någon mätt upp att vi pratar med barrn 10 min/dag,
och då består det mest av;
sitt ner,
inte där,
inte röra,
gå och lägg dig,
sitt still..
Kanske vi ska bli bättre till alla att säga små fina ord till varandra
till både barn och vuxna,
inte bara tänka det,
säg dem i ord,
ett sms,
eller ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0