Vuxen

Jag kom ihåg när jag tittade in i sovrummet.
Där stod hon och log ikapp med solen
i sin spjälsäng.
Min lilla dotter!
Hon hade svårt att somna in sin barn,
inget sömnbehov,
men vaknade alltid med ett leende!
Underbart!
Jag minns att det inte var igår,
mer i förrgår....

I alla fall så måste jag säga,
att nu börjar hon bli vuxen.

Tecken 1:
Jag hade dubbelbokat henne en lunch,
eller hon fick ett dilemma av mig,
jag försöker lösa.
Till slut spänner hon ögonen i mig och säger:
"Vems problem är det? INTE DITT! Jag löser det här"
Ops, vad enkelt DET blev!

Tecken 2:
Hon gick och tränade själv utan kompis,
och tyckte att det var helt ok.

Tecken 3:
I morse tänke jag att jag skulle tänka till henne,
kom på att jag inte behöver göra det,
låt henne tänka själv.
Helt plötsligt frågor hon just det jag har tänkt,
hon tänkte själv!

Min lilla underbara dotter
har nu blivet en underbar vuxen dotter!
Lycka och kärlek i samma!
eller
har vi lyckats med all kärlek?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0