Plötsligt händer det

Kom äntligen till Umeå för att gå på Olssons tyger.
Köpte tyg till overaller till Decibell.
Kom hem.
Konstaterade att jag inte hade någon mudd.
Katastrof!
Komvux-lärare for till Umeå,
köpte mudd till mig.
Kompis!
Knövliga veckor gjorde att tyget låg kvar i garderoben.
Kommer på en lördagmorgon att nu är det dags!
Kavat och käck tar jag fram symaskin,
klipper i tyget.
Konstaterar vid provning att jag sytt fast ärmarna fel.
Klipper bort halva overallen.
Kör en ny variant och pusslar ihop.
Konceptet köper inte Decibell.
Kort sagt är jag nöjd med att äntligen fått en vinteroverall till min
kära lilla vän.
Kolla in fotot; hon är inte lika nöjd!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0