Min helg

Fredagen började ju på Älgfarmen.
Som turist måste man ju köpa souvernir;
min absoluta favvo!
Så nu har jag ännu en i samlingen.




Glömde också sätta in den finaste bilden:
Älgkalv med händer...



Fredagsmys med skivstångspass,
middag med familjen och
sen soffan med Idol!
Lycka!

Vaknade på lördagsmorgonen som bjöd på sol.
Den första oktober och
en bra början på damernas-golfavslutning.

Omelett till frukost och mackor och kaffe.
Proppmätt!
På Puttom fixade vi i damkommitten det ena och det andra.
Sen tvingade mina kommitte kamrater i mig en hamburgare,
cirka kl 11.39.
Över-Proppmätt!
Men jag blev ju bjuden...

 

Denna dag kunde vi spela i t-shirt.
Solen sken, vindstilla och en blöt bana,
som krävde lägesförbättring i alla lägen.
Vi fick uppleva en fantastisk birdie också.
Ett inspel på ett par tre på ca 40 meter som gick i kopp.
Läckert och whiskey!


Bilden har inte med birdien att göra!

Efter nio hål var det Ullas fantastiska svampsoppa som alla älskar.
Dock inte jag som inte gillar svamp,
kunde dock inte äta för jag var fortfarande mätt efter den itvingade hamburgaren,
tre timmar tidigare.

Guns LevoGå mötte oss i mål för att demonstera det fantastisk träningsredskapet:
Bungy-pumpstavar

Se hur de ser ut på länken:
http://www.youtube.com/watch?v=Nm9xfMCTJtQ


Dusch och prisutdelning för dagens tävling och
alla damtävlingar som varit i sommar.
Kul!
Sen har vi infört ett poängsystem.
För varje tävling som du är med i får du ett poäng,
fem för vinst, fyra för tvåa och tre för trea.
Gissa vem som vann den?
Jo jag!
Jippi!
Presentkort i shopen var pris till alla tio-i-topp,
inte helt fel.

Sen var det mat från fantastiska Valles Vrå:
Renstekscheesecake och chevrégratinerade rödbetor,
hjortytterfilé med rotfruktsgratäng, kantarellsås och rödvinssky och
körsbärssylt med vaniljglass till dessert!

♥ I lajk it!! ♥

 

Sen körde jag tre partybrudar till stan,
parkerade bilen och
blev partybrud nummer fyra.

Gjorde bort årets krogbesök på Olles
Förstod dock inte vitsen med förköp för att slippa stå i kö,
för vi stod i den bredaste, längsta kön.....
Ett intressant studiebesök med dans,
studie av folk och full fart till kl 0300.

I morse blev det frukost med ungdomarna;
makaroner med ost och ketchup.
Sen har jag städat köksskafferi och hittade där
makrill i tomatsås.
Tog två mackor med Icas goda billiga äppelcider:

 

Måste säga att jag ser mer trött ut idag än i natt,
kan det vara ljuset?
Helt underbart att sitta ute i solen den 2 oktober och fika.
Lycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0