Lycka

När jag har AiChi på onsdagarna,
uppmanar jag alla att vara här och nu.
Själv så tycker jag själv att jag är mycket i nuet.
Men jag kan bli bättre.
Idag berättade jag dock,
att när jag var student i Umeå,
1995-1998,
hade jag svårt att prata om barnen,
i Umeå.
För i Umeå var jag student,
inte mamma
I Örnsköldsvik var jag mamma 100 % inte i Umeå.
Det visar väl att jag kan vara här och nu.

Nu sitter jag och tittar på Idol,
med datorn i knät,
och bloggar och är på Facebook.
Här och nu???
JAAAAA!
Jag är här med Idol och alla mina vänner,
min man ligger i soffan och har koll på tvätten
samt att jag får mitt skrivbehov tillfredsställt.
Lycka, javisst!
För visst är vi olika..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0