Nattfundering 2

Alltså TÄCKproblemet var easy.
Nattens problem ÄR ett problem.

Kom hem från AiChin igår och
hade mycket funderingar inför sista gången,
nästa onsdag.
När jag äntligen ska hoppa på sovtåget,
hör jag en monoton röst som börjar prata.
Du vet,
så där så man hör att det pratas i ord,
men inte vad.
Lyssnar och undrar när "han" ska släppa in den andra i samtalet.
Samma röst fortsätter och jag tänker:
AHA, den nye grannen är katolik.
Det är en katolsk mässa!
Nu lägger jag kudden över huvudet,
men rösten är genomträngande.
Jag byter sovplats.
Då börjar hunden att vandra mellan mig och min man.
Sen signalerar hon att hon är kissnödig.
Jag går nerför trappen och tjuvlyssnar utanför nygrannens dörr.
Hör talboken mässar.
Går runt huset och ser hur nygrannen lyssnar aktivt.
Jag är trött.
Lägger mig igen och
någongång efter 00.00 somnar jag.
Vaknar med ett ryck 04.55,
av den mässande rösten.
Halv sex blir den tyst.
Jag lyssnar aktivt efter den monotona rösten.
Men den är borta.
Jag hör min man kliva upp.
Han konstaterar att det har mässats i alla fall till kl 03.00.
Jag säger att det slutade halv sex.
Vi har ett natt problem.
Har nu lagt upp bilden av den egoistiska, varulvs-80-talisten.

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0