Kyrkobesök

Sitter i fortbildningsgruppen för studie- och yrkesvägledare i kommun.
Det innebär att vi bland annat ordnar studiebesök för att se nya arbetsplatser och
få höra om olika yrken.
Naturligtvis är det informationstillfällen och föreläsningar också.
Vi träffas en gång i månaden.
I går var det min tur att ordna.
Naturligtvis stöp idé nummer ett.
Men allt har en mening......

När kollega Tina tipsade om Lugna rummet,
spann jag vidare.
Det löste sig så att Svenska Kyrkan i Själevad ställde upp mangrannt
för att berätta om kyrkans olika yrken.
Vi träffade Församlingspedagog Monika, Diakon Tova och Prästen Magnus.
Alla berättade hur just deras väg, till yrket hade varit.
Fantastiska historier!
Eftermiddagen avslutades i Lugna rummet;
en total, ljus, upplevelse!

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=650727

Tänk att vi kan få så mycket för skattepengar och
det är engagerad personal som tar sig ann alla kategorier av människor.

Jag har tagit ställning;
jag gillar att betala kyrkskatt!
Men jag ogillar att betala till monarkin!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0