Helgen

På fredagen åt jag lunch med kamrat Marie på Röde Orm.
Superbra porterstek BTW
Hann klippa mig hos dottern.
När jag sen kom hem och
tänkte frossa räkor i ensamheten,
var min man hemma.
Han har jobbat borta hela veckan,
så det var big surprice.
Jag och min man valde att gå ner på vår kvarterskrog;
Il Romanos.
Trevlig med pizza och
vi fick tid att surra om veckan som varit.
Fredagskväll är sen Idol-kväll.
Min man sov på soffan,
men jag hade sällskap på FB-chat med västeråsare.

Lördagen började med frukost på Scandic.
Dottern for sen med fastrarna för att köpa mer balklänningstyg.
Vi for och handlade.
Min man blev halvdålig och
körde rally hem.
Sen däckade han.
Jag stökade bort och
for till mor och städade.
Trodde sen att jag skulle stöka mer hemma,
men sonen kom så hela familjen kunde planera jul!
Det blir en familjejul hemma.
Känns skönt.
Hunden krävde en långpromenad så det blev Järvedsslingan,
med koll på nya husen,
en lätt promenad på en timme och tio minuter.
Hem och lagade mat;
kycklinggryta med färsk pasta och julmust.
Dottern fick kamrater.
Vi for till kamrater.
Köpte med oss wienersemlor.
Såg hockey och
Lena PHs kväll på "Så mycket bättre".
Dottern låg i soffan och så "Fantastic 4".
Mannen gick och lade sig,
på grund av arbete på söndagen.
Jag fastnade naturligtvis framför filmen.

Söndag morgon bjuder på "vitt-på-marken".
Halvlång tur med hunden,
fyra solhälsningar och
jag är redo för att fånga resten av söndagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0