När jag bodde i Hörnett,
började jag dagen med att väcka barnen,
och sen gå in till stan och jobbet.
Det blev en vana.
Mitt på hållet klev autopiloten på,
och vips var jag på jobbet efter 34-40 minuter.
Sen flyttade vi till stan.

Hmmm, mindre gångtid!
I alla fall så kunde jag gå både till jobbet och hem.
Helt ok,och ungefär lika lång tid.
Nu har jag bytt arbetsplats.

Den ligger cirka fem minutersgångväg från hemmet.
Hur gör jag då?
Jo, jag går ner till Friskis.
Det tar cirka 10 minuter.
Där tränar jag i 30-60 minuter.
Sen går jag till min arbetsplats.
Det tar cirka 15 minuter och
är en stigning uppför berget.
Jobbigt!

Så även om vardagsmotionen inte är den samma,
gäller det att hitta nya vägar och
nya perspektiv.

Sen har jag ju Miss Decibell att gå ut med tre gånger/dag.
DET räknas inte som motion...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0