Ettor

Folk som flyttar in i en-rums-lägenheter,
tror att de flyttar in i en ljudisolerad bunker,
har jag kommit fram till.

När vi flyttade till lägenhet,
hade vi en kille som hade fest på helgerna.
Det är ok kan jag tycka,
när de sen ska ut på lokal.
Men sen kommer nästa och
tror också att det är en bunker.
Här tror de också att om de pratar i telefon,
då hörs de inte i trappuppgången,
heller,
för bunkern gäller även där.
Och ännu fler tror att de blir osynliga,
klockan 03-06 på morgonen.
De är redan döva,
och tror att dövheten smittar till resten av huset.
Och de bli osynliga när de spelar fotboll,
för det är en tyst sport.

Nu har vi nya i ettan igen.
Igår efter 22:30 började de sjunga och spela gitarr.
Det är då jag vaknar och
undrar om det verkligen är söndagkväll.
Min man bekräftade.
I morse före 06 satte de igång tvn,
troligen för att den skulle höras ända in till vår toalett.

Nu förstår jag de där elaka tanterna,
som fanns på film från 30-talet.
Tror jag ska köpa mig en huckle,
så är jag med i elaka-tant-skaran
som skäller på de ohyfsade en-rums-boendena!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0