2011.11.11

Hur ska då jag minnas denna dag,

fylld av "älvor"?

Jo, jag hade förmånen att följa två systrar till sin brors begravning.

Visst kan det låta makabert med att det är en förmån,

men för mig var det en dag att minnas med min mor, moster

kusiner och andra som stod min morbror nära.

 

Färden började kl 7:15 med tåg till Sundsvall.

Jag var reseledare och fick ordna med allt och fika därtill.

 

Vi Hälsingetuna kyrka förenades tre syskon;

Märta, Göran och Sigrid

för att ta farväl av sin bror.

Efter begravningen begav vi oss till kusin Åsa,
där hennes tre söner ställde upp på foto;
Viktor, William, Andrée
Färden hem gick över förväntan.
Vi kom hem 30 min före utsatt tid.
En dag att minnas,
en dag att lägga till sitt hjärta,
en dag av tacksamhet!

Kommentarer
Postat av: Gugge

O vad roligt att se bilderna, även om det är begravning. Kram!

2011-11-14 @ 08:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0