Nomaden

Emellanåt vaknar nomaden i mig och
hela reptilhjärnan sätter mig i ett flyktbeteende.
När det sker måste det bli en förändring
och då är ett lätt att bara flytta en hel familj.
Eller så börjar jag en utbildning.
Nu har jag i två veckor rivit upp allt och
ska bara flytta, helst till något nytt med
diskmaskin, stort kök, varmluftsugn, tvättmaskin.....
Men efter att ha konstaterat att vi får välja på att bo eller
att bo och leva, gråter jag en skvätt och lugnar ner mig.
Så istället för att boka in en trea i Harmonihuset för 1,6 miljoner,
for vi på Elgiganten och köpte en diskmaskin, kontant!
Så nu ska jag försöka få tag på en målare
så kan vi byta tapeter och så bor vi kvar.
I alla fall denna vecka, kommenterar min man,
eller tills nomaden i mig vaknar upp igen.


Kommentarer
Postat av: Gugge

Ha, känner EXAKT likadant ibland/ofta!! Senast igår kväll, men jag har inte fått nån diskmaskin än...

2011-03-11 @ 08:10:41
Postat av: Britt-Inger

Andas djupt och vila i nuet...

2011-03-11 @ 22:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0