Döden

En bekant har dött alldeles för ung.
Han var stor, snäll och en god människa.
Plötsligt sjuk och sen borta på en månad.
För att döden skulle sjunka in för mig,
gick jag in på hans FB-sida.
Oj, vad folk hade gått in och
visat sin vördnad, lämnat sitt sista ord
och för att få ett svar.
Det sociala mediets sorgeplats.
Mitt i alla korta känsliga meddelande
läste jag nedanstående dikt
inskriven av Peter Gerdin.

Läs de vackra orden!


Himlen har öppnat sin famn,
och alla änglarna sjunger ditt namn.
Jag står kvar här på jorden i tacksamhetsskuld,
nu är du vackrast av alla med vingar av guld.
Svempa jag önskar att allt är dig väl.
Jag tittar mot molnen i ett sista farväl.
Vila i frid min kamrat!

Jag säger också farväl till dig, Svempa!
R.I.P - Rest In Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0