Arg - med förklaring

Jaha, då är jag frisk igen.
Jobbar 90%.
Ett telefonsamtal och mail på jobbet,
och jag blir arg igen.
En nära anhörig har en solklar förklaring till mig,
varför detta sker. Personen börjar med:
- Du vet väl hur gammal du är?
I och med att jag har svarat på den frågan
flera gånger idag så svarar jag:
- Ja?
- Du fyller snart ett år till!
- Ja???
- Det är klimateriet.
- Va!
undrar jag i en icke snäll röst
- Visst är det vackert väder idag. Jag pratade med min syster i telefon.....
Här har den nära anhöriga bytt samtalsämne när denne märker
att jag nu är irriterande frågesättande. Jag låter denne fortsätta och
avbryter vid rätt tillfälle:
- Hur förklarar du att jag är arg på arbetstid?
Tystnad uppstår, sen kommer det solklara svaret för den anhörige:
- Du har ju en massa böcker!
(Det är nu jag undrar "vad ställde jag för fråga?)
- Jaha, du får nog förklara.........undrar jag dock
- Du kan ju läsa i dem?!
- Du menar om "jobbrelaterade klimateribesvär?!?!?
- Ja!
Det är nu alla myror springer i mitt huvud och är på olika virrvägar.
Jag fattar ingenting,
mer än att så fort jag har varit arg,
svettats på nätterna,
haft ont i leder
de senaste 15 åren då har den nära anhörige sagt:
- Ja, ja det är klimateriet!
Det är nästa så jag hoppas att NU är det rätt diagnos.

Suck!


Kommentarer
Postat av: Gugge

Rätt diagnos till arg på jobbet = DET LIGGER I SLÄKTEN, så det så!

2011-03-02 @ 08:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0