Vilket land?

Det finns de som skolkar från skolan.
Det finns de som tar bondpermis.
Det finns de som bara vill sova en dag och
har ingen energi för att jobba.

Istället för att skolka, ta bondpermis och sova
finns det ett land som ger sina medborgare extraledigt.
Jag tror att det var typ fem dagar per år som man liksom
"bara får ta ut när man känner för det" och ändå få betalt.
Det landet har också sett en vinst i massor,
för folk är nu mer alerta på jobbet,
de är mer närvarande och
de vet att inte personalen ljuger om sin hemmadag.

I det landet skulle jag vilja bo i, just idag.
Det är kanonväder ute.
Jag vill spela golf i solen,
kanske gymma lite och
sen slumra i baden-baden på balkongen.
Men vilket land är det,
eller är finns det bara i min fantasi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0