Underbar lördag

Sov ut på morgonen innan vi hämtade bröderna Anders och Stefan Jonsson,
och for ner till Norrfällsviken för en golfrunda.
Säkert 27 grader i dag igen,
så hunden fick vara hos min mor.
På banan var det torrt.

Vi hörde göken,
såg ett ömsat ormskinn och
sen kom två näbbmöss
(nu är jag inte biolog men kan tänka mig att det var den sorten)
farande på en green.
Jag kollade in dem och mötte upp en av dem,
då kom den springandes rakt mot mig,
vek undan i sista stund.
Den slängde sig under tre grässtrån,
och gömde sig.
Så söt!

Vi hade tänkt oss att grilla vid Arenan,
i Strandparken.
så jag kunde få se en snutt av Studentbalen.
Men klockan rann iväg och
det var överfullt vid grillplatsen.
Men har man ingen grillplats,
så gör man en egen!
(Tur att Max har fått en grill av Lindströms,
men nu jäklar ska vi skaffa en grillhink,
en egen!)

  

Det var så himla skönt i solen, vi grillade, åt och drack till klockan 22.
När jag satte mig i bilen
(alltså jag var nykter)
var det 23 grader varmt!

Ser ut som om vi tre var ensamma.
Men det var öar med folk runt om oss,
från olika nationaliteter.
Tror dock vi hade bästa platsen.
Där hade vi koll på dem som gick,
badade,
spelade boll och
basket.

Vi hade köpt färdigmarinerade revbensspjäll.
De var gudomliga!
Helst när supergrillaren,
tillika min man,
hade fått grilla dem.

 

Hela menyn var:
Hemlagad potatissallad,
grillad lök o paprika
hallomi
isbergssallad
fläskfilé åsså
ribbsen.
Tror att det skulle ha räckt till i alla fall åtta pers.



En fantastisk kväll som avslutades hos Carina och Janne.
Tur att Emmy skulle iväg och jobba i natt,
så jag fick hem dem till klockan 23.30.

Förresten, kvällen avslutades med att vi njöt av värmen på vår balkong.
Vid halvtolv var det fortfarande 23 grader ute.
Kan natten ha varit tropisk?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0