Sommarkänsla

visst har vi olika exempel på sommar,
förutom golf har jag faktiskt andra saker också ;)

jordgubbar är väl otroligt somrigt.
blommor, kransar o stång är det också.
den somrigaste lukten är för mig nyklippt gräs.

härom kvällen fick jag rabarber av min fd granne,
så jag gjorde kräm, det är också sommar för mig.


en ganska ny sommarkänsla för mig är denna:

min mans sommarbränna efter golfsockarna.
samma visa varje år.
gulligt!

när det gäller resmål har, stockholm blivit en sommarstad för mig.
ljuset får jag inte glömma,
att se solen vid 22-tiden på kvällen är sommar.

grillad mat, där hallomin o mycket grönsaker är inne för mig.
barfota, vin, bubbel, skugga, sol, solstol, växter, grönska, kex, mygg, myror, ormrädsla, saltvatten, mjukglass, solbrillor, grusig filt, syrén, saft, badstrand, uppe länge.

Min dotter tycker dock inte att det är sommar förrän hon har badat.

Vad är absolut sommar för dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0