Home alone

Massor med folk hemma.
Jag funderar på när jag ska göra det.
Måste städa.
Sen ska jag göra det, en liten stund.
Hunden ska ut,
klockan börjar bli mycket.
Efter alla måsten,
jag är själv hemma,
då kan jag inte låta bli;
jag måste bara göra DET!

Så fram med boxen,
tjuvar Emmys dator,
sen sitter jag där på en obekväm stol,
fullt lyse,
och har full fokus.
Säger till mig själv,
bara ett till..........
Halv ett stänger jag datorn.
Känner mig inte helt nöjd,
MEN jag har fått tre avsnitt av
"Sex and the city",
och längtar redan till nästa tillfälle.

Jag fattar egentligen inte varför jag älskar SATC.
Men kläderna, dialogen, de pinsamma situationerna,
jakten på män och sex...........
Men jag blir glad av serien.
Den får mig att fly en stund.
Den inspirerar mig,
dock inte till det hysteriska jagandet.

Igår,
efter ett avsnitt,
började jag faktiskt längta efter "min" egen tjejliga.
Dessa vänner som är så olika i sättet,
har funnits där sen 1989.
Nu är vi i den åldern att tiden fattas oss,
och träffarna blir inte så ofta.
I SATC igår,
ställde vännerna upp för varandra,
de sade sanningar och
var ärliga.
Det var väl det jag just nu saknar;
umgås med vänner som vet hur jag är,
och ändå umgås med mig.
Samtidigt så är jag nyfiken på,
vad som händer i deras liv just nu. 

Om inte Tjejligan har tid för träffar,
har jag ju alltid SATC vid min sida.
Lycka!?!? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0