Sommargolf

Att spela golf kan var hela känslomässiga skala;
glad, ledsen, förbannad, aktiv, analytisk.....
Dessutom ska man hålla sig lugn och ladda om inför varje slag.
För som golfare är man faktiskt ute efter det mest perfekta slaget,
oavsätt om det är över 100 slag per runda.

Nu är det så att jag gjort åtskilliga 100-rundor,
men inte blivit bättre på två säsonger.
Till slut slutar jag analysera och tar lektioner av en pro.
Och till slut får jag ordning på slag och nerver.
Helt plötsligt börjar jag få poäng som nästan överensstämmer med mitt handikapp.
Jag lyssnar på proffsen och konstaterar att de säger:
det är på bra närspel och puttning du vinner.
Så jag tränar och plötsligt händer det!
Ena dagen så spelar jag på mitt handikapp och kommer tvåa i en tävling.
Nästa dag spelar jag sällskapsrunda på Veckefjärden och
då är det liksom "en massa turslag" som hamnar där de ska.
Helt plötsligt har jag gått 15 hål och har 36 poäng.
Efter 18 hål har jag 41 poäng.
Allt över 36 poäng ger sänkning.
Äntligen, kan jag få skriva ner mitt hcp.
Övning ger färdighet,
eller ju mer jag tränar, ju mer tur får jag.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0