Soff-Saga

Åsså kom mannen tillbaka för att höra hur det gick med kostymen.
- Den är inte riktigt färdig, kom tillbaka nästa vecka, sade skräddaren.
Mannen kom tillbaka veckan efter, för att höra om kostymen.
Skräddaren svarade;
- Det bidde ingen kostym, det bidde en tumme.


Den sagan har jag inte skrivit men nu skriver vi en soff-saga.

I början av december beställde vi en soffa, bord och en matta i typ färgen svart/grå.
Leveranstiden är sex veckor. Helt ok säger vi.

Sex veckor går och min man ringer till affären.
- Den har inte kommit. Den kommer om två veckor.
- Men det är ju inte sant! Ni lovade sex veckor inte åtta. Jag hör av mig nästa vecka och då bör ni ha fått ordning på grejorna!!!

Min man ringer i veckan och frågar hur det går.
- Men din soffa och matta har stått här sen förra veckan! Vi har inte hört av oss för att bordet inte har kommit.
Min man och son far för att hämta 2/3 av de beställda varorna.

Min man ringer till mig och frågar:
- Vilken färg beställde vi på soffan?
- Svartgrå eller typ grafitgrå, svarar jag.
- Okey, säger min man, jag tror inte det är rätt färg.

Han tillkallar chefen för stället. Som konstaterar att vi fått en färg på soffan som inte finns att få till just den soffan. De ber om ursäkt och undrar om vi vill ta hem den soffan för att ha något att sitta i tills vår kommer. Men min man avböjer och vill hellre ha kompensation för "sveda och värk". Han tar mattan och far hem.

Efter middagen så säger min man:
- Kolla mattan.
Jag kollar mattan och konstaterar:
- Denna matta matchar nog den beiga soffan som vi inte ska ha, inte till vår svarta som vi inte har fått.
Min son håller med.
Min man suckar och säger:
- Det sista jag sade på affären var, hoppas att mattan är rätt i alla fall.
- Du sade att du hoppades inte att det skulle vara 100 % rätt.

Just nu sitter vi i en gammal tremanssoffa under en jättelampa och väntar.
Fortsättning följer..........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0