Nyårsafton 2010

En fantastisk dag
den sista dagen, år 2010.
Även om jag saknade min familj
och vänner i Örnsköldsvik,
måste jag säga att jag hade en mer lugn och
avslappnad nyår i min hemstad Västerås.
Det var en retreat-nyår.
Vilket jag behövde i stora potioner.....



När det gällde potioner bjöd den fantastiska kocken Vibeke
på lammytterfilé som skulle lindas in som en smällkaramell.
(Även om vi undrade mycket VAR ytterfilén på lammet sitter)



Jag fick assistera vid middagen genom att göra
Tinas djävla potatisgratäng, som är fantastiskt god.
Såsen till kan jag bara säga;
himmelskt god.
Det var så där gott att jag inte ville äta upp
utan bara sitta där och njuta enda in på det nyar året.



Här är mina nyårskamrater.
Visst är de underbara,
min Vibeke och min far!
<3<3<3

    
  

    Åsså var katten Gustav och Sabina med i huset,
och hunden Atlas var också på retreat i huset
undan alla smällare.

    

På tolvslaget var Jean Paul och jag ut för att se alla raketer.
Men snö stod som spön i backen, och avtrycket som blev av alla fyrverkerier
var typ att någon stod och tog kort.
Alltså bara en massa ljusblixtrar.  
Så vi vandrade in till Vibeke
så där lagomt för att höra nedräkningen på Skansen.

GOTT NYTT 2011!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0