Längtan

När jag var liten längtade jag efter lördagen; min godisdag.
Eller jag längtade till julafton för att träffa tomten.
Spela kort med farmor.
Lite äldre, så var det väl pojkvän eller skollov jag längtade efter.
När min man resjobbade, längtade jag efter honom.
Ett tag i mitt liv längtade jag efter ett träningspass.
Att slippa ha värk i ryggen har också varit en längtan.
Att amma var en längtan.
Under småbarnstiden längtade jag efter "egentid".
När jobbet blev för mycket längtade jag efter ett annant jobb.
När jobbet är som roligast kan jag längta till nästa gång det ska utföras.
Sen kan man ju längta efter saker som typ en ny soffa.
Längta till fredagskvällen med familjemiddag.
Eller längta efter en god middag.
Längta efter att få resa.
Faktum är att fast jag är gammal kan jag längta efter mina föräldrars närvaro.
Nu kan jag längta efter balans i livet, min älskade hund, min käre make eller mina underbara ungdomar.
En annan sak som slår mig är att jag nu har blivit så gammal att jag kan längta efter utvalda vänner. Jag har dessutom blivit så gammal att jag kan välja vilka som ska vara mina vänner. Och jag längtar efter dem i olika situationer och olika gånger.
Vad längtar jag efter idag? Att få träffa några av mina BFFare. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0