Nya luckor

Då fick vi då reda på i fredags att
hyresvärden bestämt att vi skulle få
nya köksluckor och garderobsdörrar.
Inte får jag välja färg, sort, designe eller handtag
och det är helt underbart att slippa välja.
Ser du någon skillnad på före och efter?
Vi ser det!
Före var det målat vitt
Efter är det bättre kvalité
och rundade kanter.

 

Handtagen skulle inte vara sååååå här snygga,
men sonen i bolaget fick tydligen välja och
då blev det annat än när fadren skulle bestämma.
Det tackar vi för, att alltså sonen fick säga sitt.


Mannen som satte upp luckorna var en mycket
social och trevlig herre från Västerbottens inland.
Närmare bestämt från Norsjö kommun, Granliden.
Tror sällan jag sett en hantverkare jobba så
metodiskt, lugnt och systematiskt.
Även om det smådjävlades lite så behöll han lugnet och
hade en lösning till varje litet problem.

MEN på eftermiddagen var jag helt slut,
jag orkade inte bjuda honom på kaffe och
blev tacksam över att han skulle börja hos
grannen mitt över på en gång.
Jag sov en timme efter han hade lämnat lägenheten
Tänk vad länge jag sovit om JAG
hade varit hantverkare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0