Inte utan min hund

Min hund har alltid älskat sin husse mest i hela världen.
Hon tyr sig till honom alltid.
Den enda gången hon kommer till mig är när hon är sjuk.
Nu har jag varit halvt sjukskriven i februari.
Det betyder att jag varit hemma jättemycket,
jag har legat jättemycket och jättelänge.
Jag har också funnit en ro,
som det var länge sedan jag kände.
DET känner min hund av.
Hon hoppar nu upp i sängen och lägger sig tätt nära mig.
Förr lade hon sig i motsatt hörn av sängen.
Hon vill komma till mig när jag sitter.
Hon vill helt enkelt vara med mig.
Det är som hon säger till mig;
Matte, nu när du lugnat ner dig och
har ro att ligga still i mer än två minuter,
då kan jag komma och ligga nära dig,
snusa dig i nacken för jag vet att du kommer att ligga kvar.
Hon är klok hon, min hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0