Högsta dröm

I och med att jag står inför en massa val just nu,
måste jag veta vad jag vill.
Vad vill jag?
Faktum är; jag vet inte!

Så jag har börjat fråga runt hos andra människor.
Någon vill vinna pengar för att kunna jobba mindre.
Annan vill gå i pension.
Någon vill starta företag.
En fjärde peron vill flytta närmare sin släkt.
Få ett jobb.
Lära sig svenska bättre.
Gå ner i vikt.

Det jag har sett är i alla fall att många vill saker,
som inte är omöjliga, det är intressant.
En annan sak är som det gamla ordspråket:

Om man är frisk önskar man sig massor med saker.
Om man är sjuk önskar man sig bara en sak.


Tydligaste blev det när en av mina nära och kära,
berättade sin högsta dröm just nu.;

Jag vill kunna sova en hel natt utan värk

Detta mina damer och herrar är en person
som är positiv, glad och har projekt på gång,
hela tiden!

För mig blev det en tankeställare,
när jag klura ut min egen realistiska framtidsdröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0