Lyckliga dagar

Fånga dagen,
försöker jag göra.
Igår fångade dagen liksom mig.
Jag hade det urtrevligt,
trots en arbetsdag på 10 timmar.
Jag var till Umeå och träffade vägledare där,
som ställde upp med info en hel dag ang Vuxlärling.
Träffade också en bekant till min kusin från Skellefteå,
världen är bra liten!
Vilket engagemang,
vilken uppslutning,
vilken dag!
Viva Vägledning i Umeå gjorde min dag lycklig igår!
Så bra, att när jag kom hem tyckte min man:
-Du kanske ska söka jobb hos dem!
Det får mig att undra hur trevlig jag är i vanliga fall...

När jag sedan satte mig ner och grunnade,
så tänker jag också på vad min kamrat Katarina sade för någon vecka sedan:
- Det verkar som om invandrarna du jobbar med, har öppnat en helt ny värld för dig.
Det har de!
De ställer så många kluriga frågor och
är så tacksamma och positiva,
att det smittar av sig på mig.
Jag behöver inte åka till Umeå för att fånga den lyckliga dagen.

Sen har jag ju arbetskamrater,
både nya och gamla,
som är mycket trevliga och lättsamma.
Sen jobbar jag med att utveckla Vuxlärling i vår kommun,
med trevliga människor.

Märker just nu att jag är ganska lycklig,
men tar lyckan på fritiden för givet.
Och söker lyckliga stunder på jobbet.
Kanske jag bara ska luta mig tillbaka,
fånga dagen och vara lycklig och tacksam dygnet runt!

Ska grunna på det....................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0