Hundvakt = Love

För ett tag sedan ville barnas kusin att vi skulle vara hundvakt till deras jack russell.
Jag kan inte säga nej till denna underbart, gulliga hund.
Vad jag inte räknat med var att min hund skulle löpa,
precis när han skulle komma.
Hon har liksom gått 14 dagar över tiden,
enligt mig.
Men jag garderade med min mor.
Min mor pajjade ryggen och
kunde knappt komma ur sängen.
Så valet var att ha en hanhund och
en löptik under samma tak.
Kan säga att jag varit problemlösarnas drottning,
dessa tre dagar.
En hund på mitt kontor,
den andre i övriga lägenheten.
En hund lös,
som draghjälp och
den andre i koppel.
Till slut blev tiken less och
började säga ifrån.
Hon låg i soffan,
och han satt nedanför och tittade på henne.
Han fick vara hemma med "morbror husse"
och hon fick hänga med på golftävling,
tjejträff och när jag jobbade.
Hon sov med sin husse,
och han låg på golvet nedanförvår extrasäng,
som jag låg i, på kontoret.
Måste säga att det var värt varenda sekund,
bara man får ha hand om den gullige lille Love.
Det är kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0