Feng shui

Allt gammalt ska bort,
för att nytt ska in.
I tre dagar har vi nu rensat i källaren och
i förrådet uppe.
Två fulla billast kommer det att bli till Mås avfallsstation.
Fattar inte hur vi tänker,
när vi sparar på allt.
Eller allt som var i källaren som stått i snart tre år.
Förrådet uppe rymmer nu också två golfbagar som stått i extrarummet,
på grund av platsbrist.
Tänk också på alla bra-å-ha-lådor med nostaligsaker i,
som dessutom är halvfulla!
Otroligt!
Jag har till och med fått en sygarderob,
med symaskin, tyger, garner och sybehör i.
Fantastiskt!
Nu behöver jag inte be min man eller son,
att lyfta ner symaskinen från översta hyllan i förrådet.
Jag kan lätt plocka fram den ur garderoben.
Jag känner mig nöjd.
Att rensa i röran ger energi,
säger feng shui-läran.
Lycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0