Arbetsläger

Hörde en gång en kvinna som sade om deras stuga:
- Det är inte avkoppling,
det är mer ett arbetsläger!

Jag förstår henne nu.
Men jag kan faktiskt välja,
när jag inte är ägare själv till någon stuga.
Allt jag gör är liksom bonus för ägarna.
Och jag följer med för sällskapet,
maten och för att få arbeta med händerna.
Där får jag vara kreativ och skapa,
både inne och ute.
Trädgårdsarbete tas emot,
med öppna armar,
MEN det är inget tvång, utan jag går på
ren vilja och motivation,
och har inte en visningsträdgård i närheten!

Och jag kan tossa omkring i min golfvinst:
ett par hemagjorda tossor!



Här är svärmor med och
hennes fantastiskt, goda, hemgjorda kåldolmar.
Serverade med kokt potatis, lingonsylt och sallad.
MUMS!



Svågern hade fått för sig att:
Blonds have more fun.
Han ville prova en dag:
HEPP!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0