Studieresa

Jaha.
På tisdagen hade jag svalt en het, sågklinga,
tror jag.
Sov bort febern,
något sånär till igår morse.
For iväg med mitt nya jobb och
kände att jag blev piggare och piggare,
ja, nästan helt piggelin.
Mycket mat på vägen och
kanonbesök i Strömsund där de har två
projekt via migrationsverket;
Barn Introduktion och
Kris- och traumacenter
för kvotflyktingar
presenterades.
Fantastiska engagerade människor!

Sen till Östersund.
Jag blev på vägen avskedad som GPS.
Vet inte om det var det som utlöste
mitt kortvirus, i fingrarna.
Efter att ha omprogrammerats två gånger,
fick jag ju byta rum,
på veckorna är det ju alltid fullt,
så jag fick lov att ta en minisvit,
till mina kollegors stora glädje.



Maten på Scandic city var fantastiskt god,
och mycket vacker.
Vi åt kalv med potatiskaka
med vitlökssmör och tryffelsås.
Till efterrätt kladdkaka med yogurtglass och hallonmaräng.
DEN hann jag ta kort på
för då var jag inte utsvulten....



Drycken var blandad,
lite heaven and....



och Jämtlands president.

Några av mina nya arbetskamrater:

  

 

Vi hamnade sen på 50dagars.
Inte vår mening, vi blev lite snopna
när det välde fram 92or ur en rökig danslokal,
in på Olearys.
Som Askungen drog vi oss hem vid midnatt.

Idag bar det iväg hem.
Vi hämtade inspiration, lugn och reflektionen här:



   

  

http://www.utanedeturism.nu/se/pavilj/se2.htm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0