Piggelin

Ordet kan ha två betydelser;
glass och drink
enligt Wikipedia.
Jag tycker att de säger hur en person är också.
Eller hur en person som varit sjuk känner sig när denna blir frisk.
- Nu är jag piggelin igen
då förstår man att denne är frisk.
En av mina vännner var tvungen att ha en piggelin-glass,
dagen efter en fest.
Då blev det en bakis-glass, alltså.
Tror at det blev många glassar för oss.
Ett tag drack väll alla en piggelin
på krogen
för att den lät så nyttig.

Nu ligger jag här och vill bli piggelin.
Lycka var dock när min man varit och storhandlat,
och han hade köpt hem en box med piggelin-glassar.
Det blev en före och efter maten.
Ska nog ta en nu när min man också varit ut med hunden´
Undrar nu om jag vill bli piggelin.
Att vara sjuk är ett bra sätt att hitta begränsningar och
tillåta sig att vara lat.
Eller är det kroppens sätt att tala om för hjärnan att det är dags för begränsning?
Ska fundera på det när jag tar en piggelin och går och lägger mig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0