Virya Yoga

Igår provade jag, kompis Marie och dottern på denna form av yoga. En yogaform som bygger på alla gamla arter, men i denna form går man inte ut i ytterlägen. Detta för att spara lederna. Jag slutade ju yoga för att jag inte orkade hålla stopp länge med högerfoten. Igår var det vanliga övningar men på ett skonsammare sätt.

Jag vet inte vad det är med yogan som jag faller för men en sak är säkert; lugnet! Jag som är stressad jämt kan i denna form bara var här och nu och njuta av tystnaden. När jag lade mig igår kväll sade jag till min man att jag mår bra. Det var länge sedan. I min kropp hade jag det där sköna känslan av välbefinnande och jag var skönt trött i kroppen som efter ett riktigt hårt motionspass.

I morse, studsade jag upp ur sängen och var för första gången väldigt pigg.
Psykiskt eller är det yogan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0