Rörelser

Nu när jag har börjat med yoga igen, upptäcker jag annorlunda rörelser och positioner som inte riktigt min hjärna har kommit underfund med ÄNNU, vill säga. Förstår du när man ska ligga på mage och ta tag i sina vrister som är längst ner på benen liksom bakom ryggen. och sen liksom gunga som en vagga. Jag ska tala om, att det är vackert att se på när andra gör det. Jag försöker inte ens. Är ganska tacksam över att nå EN vrist som kan dra upp överkroppen och låren en liten djävla bit.
När vi står och gör typ sjöstjärnan (?) alltså på ett ben och ut med alla andra långa kroppsdelar, då säger yogis-fröken. "Nu vrider ni och sänker en arm mot golvet och om ni vill tar ni tag i foten (som inte står i backen) med handen så att ni får en bra rörelse". Ser du nu framför dig hur jag har fullt upp att stå stilla på ETT ben. När sen "alla andra" står där fortsätter yogis-fröken. "När jag var i Indien på yoga-kurs, och jag tyckte att jag gjorde en fin rörels så kom han fram till mig och sade; you look like a banana". Åsså skrattade hon. Då kunde jag inte låta bli utan sade att "jag skulle vara glad om en indisk yoga-lärare tyckte att jag såg ut som en banan". Då skrattade alla! Min bild av det hela är att jag nog skulle vara glad om en indisk yoga-lärare sade att jag såg ut som en påse tomater.

Djur har vackra rörelser och linjer. Samspelet mellan djur och människa kan vara otroligt vackert. Här kan du se ett vackert ekipage som skulle gråta om de blev jämförda med en påse tomater. MEN vi lever i olika världar.

http://www.youtube.com/results?search_query=FuegoXII+ANCCE+Kentucky2010+&aq=f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0