Tacksamhet

Detta kommer att bli mitt inlägg nummer 222.
Känns som om det är något att fira.
Jippi!
(Idag blir det ingen champagne att skåla i, tror mer på Loka idag)

Jag har beslutat mig för att börja med något
som jag har tagit till mig av Noomi Tedenljung,
som hon har tagit från Mia Thörn......någonting
(förstår inte, men jag gillar inte Mias klämkäcka uppsyn,
därav har jag inte lärt mig hennes namn.
Måste kanske läsa någon av hennes böcker........)

Hon rekommenderar att skriva upp vad man är
tacksam för, bra på och vad man behöver hjälp med.
fem saker varje dag. Noomi berättade att hon skrev
en A4 av varje rubrik varje kväll. Hmmm.
Jag tänker summera veckan med tacksamhet från veckan.
Tycker att det är ett bra 222-jubilemsinlägg och
början på något nytt.

Så här kommmer första listan!!!
JUBEL och KLANG!

Denna vecka är jag tacksam för:
att jag har så gamla goa vänninor
att jag har en chef som löste ett problem för mig i veckan
att jag har så fina, ungdomar
att jag har en man som också är min vän
att jag får skratta åt många roliga inlägg på FB
att jag har tak över huvudet och en säng att sova i
att jag får träna
att jag kan gå långa promenader själv
att jag har kollegor
att jag får skratta med "nya kollegor på studieplus"
att jag kan sticka mössor
att jag får föreläsa för underbara människor som har åsikter
att jag fortfarande får göra saker jag är bra på
att jag har använt broddar som jag fått av Amanda
att vi har infört matlagningsdagar i familjen
att det är vitt på backen av snö.............................

Kommentarer
Postat av: Catharina

Massor av pussar av Valter, är inte det något att vara tacksam för? (fniss)

2010-11-15 @ 08:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0