Nöjdhet

Idag har jag diskuterat nöjdhet med kvinna H. Hon och jag är lika varandra i sättet och tanken, men har valt två helt olika liv. När jag såg på henne så undrade jag när hon är nöjd. Vi kom på att vi sällan är nöjd någon av oss, men vi söker en slags glädje och tillfredställelse, av livet. Om man har allt man vill, hur kommer det sig att man inte är nöjd? Kanske vissa människor aldrig blir nöjda medan andra är nöjda med ingenting. Hur kommer det sig? Hur kan man vara nöjd med att gå till jobbet och "lyfta lön" utan att prestera? Hur kan man vara missnöjd över att byta kontor efter 25 år? Hur lyder definitionen av ordet nöjd? Vi upptäckte också båda två att vi nästan alltid är på väg, och sällan här och nu. KAN det vara en förklaring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0