Idol

Jag är verkligen beroende av tv 4 s program Idol.
Jag älskar allt från audition till sista programmet.
Jag älskar juryns sanningar och idolernas utveckling.
MEN i år har det hänt något med programmet.
Redan vid audition kunde de se att alla som sökte
var bättre, proffsigare och nästan fullfjädrade.

Åsså kom Geir! Suck!

"Om man retar sig på en person så är det för att man är så lik"
Visst skulle jag också vilja vara med i Idol och vara i min ålder.
Realist är jag också och kan se att jag inte kan sjunga som han.

Jag har fått analysera varför jag inte gillar Geir, och kommit fram till
(efter att ha läst aftonbladet och sett programmet) att:
- om man inte är popstjärna vid 49 års ålder, varför söka till Idol?
  Det känns som sista chansen inte första
- han har varit med i Melodifestivalen för Finland, är man inte proffs då?
- han har skrivit musik tillsammans med bästpolarna i Toto på 80-talet,
  då han for över för att hälsa på dem i USA, nybörjare....då?
- när han fick frågan vad han gjorde på 90-talet så berättade han att
  han reste runt och jobbade som trubadur, hallååååå?
- Hur tänker HAN utveckla sig under tiden i Idol?
- när han fick dålig kritik av juryn, då skyller han på låtvalet. MEN HALLÅ om man hållit på med musik i typ 30 år ska man väl kunna sjunga VAD som helst utan att behöva ta fram femåringen i sig och tjura!
(Det är väl egentligen det sista som kan spegla mig........)

Är det bara jag som saknar en nybörjare i idol? Eller är det så att jag tycker att om man ska slå igenom som 49-åring ska man vara med i Talang 2010 och heta Paul Pott eller Susan Boyle. Eller är det jag som har fördomar?

Är i alla fall livrädd för att jag sitter till våren och längtar efter Idol......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt, har man hållit på med detta skall man inte vara med i Idol, det är ju en tävling för nyupptäckta // Ulla

2010-11-02 @ 20:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0