Dokumentär lördag

Här kommer en rapport direkt från verkligheten!
Lördagen den 13 november

Då var buktalardockan på väg till stan!
Blir alltid full i skratt när jag ska ta sådana här på-mig-själv-bild med en hand.
Känner att jag är fel generation.

På väg ner för museébacken denna gråa novemberlördag med
broddar på givetvis!
Vilken buss kommer min dotter med; den vita?
NEJ hon kommer med den blå!
Hon tycker att hennes dokumenterande mamma
är lite för mycket denna dag. Men hon gillar läget för hon ska.......

...prova skor! Detta är affär ett. Sen väntade den långa gå-gatan
på mig och Emmy! Visst syns det att vi är på väg......

Vid ännu en skoaffär kom Nota Bene och gav försmak på julkonserten.
När de sätter igång och sjunger "Jul, jul strålande jul" får jag tårar
i ögonen och måste fort in i skobutiken. Emmy tittar på mig och
säger att det är ok att jag går ut till kören. Men det går ju inte för
då kommer jag att börja gråta! Då himlar Emmy med ögonen....
Efter lång väntan i kö mellan 20-40 minuter fick vi till slut fika.
Tjejen var så ensam på Barista, så när vi upptäckte att det inte
blev som vi tänkt, gillade vi läget

Kyckling och baconvarmamackan var superb!
Efter besök på ICA hämtade en frusen man oss. Han blev förvånad när
det var två skokartonger och inte en. Förstår inte varför?

Och här bor vår ytterdörr. Oj, här kommer min glada, suddiga
hund som kan snurra.
Vi hann knappt in förrän Emmy fick på sig ett par av sina nya stövlar.

Och den snurrande hunden lade sig till rätta. Medan intresseklubben
kollar kamera både bakifrån och framifrån

Sen blev det kaffe igen. Denna kaffepress är en gåva.
Nej skojar bara, vi har köpt den själva på IKEA.
På väg till mobilen sprang jag på den tomma återvinningspåsen,
som jag hoppas får ben och ger sig iväg ut på balkongen.

Nu är klockan snart 16 och mörkret har lagt sig i den lilla staden!
Vi får väl se om det kommer en fortsättning på denna dokumentär.......
men troligen inte för det var himla mycket jobb!
Tack och hej leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Du är rolig du! Kram

2010-11-13 @ 16:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0