Tanke

Idag kom jag in i en affär och
såg en kvinna som jag träffar alldeles för sällan.
Hon är smart, glad och jag trivs med henne.
Varje gång vi ses kan vi liksom inte släppa varandra.
Vi följs ut och jag går med henne en bit på väg.

Hon stannar, vi tittar på varandra och sen säger hon:
vad jag blir glad när jag ser dig,
du ger mig så mycket energi.
att vi inte ses oftare.
Men i nästa liv ......

I nästa liv? Är det så vi ska tänka?
Det gav mig egentligen lite andrum
men också lite hemskt.
Hemskt att vi inte har tid i detta liv.
Andrum för att det kändes som vi nu får mer tid.
Tiden får utvisa om vi tar oss tiden i deta liv
eller om vi väntar till nästa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0