Östersund

Mina roliga, trevliga svägerskor;

Ingela och Martina.

Ingela o jag var på "husmoderssemester"


Utanför Martinas jobb o utsikt från Frösön mot Östersund.
Gågata o julbollar o stora Torget.
Åsså var vi på VM i skidskytte.
Med tanke på det dåliga vattnet var vi rädd
för att det skulle bli skitskytte.
Eller skidor fram och skit därbak.
Nu var det ju en finska som vann och det var ju skit i sig.
Å det gröna är upplysta traktorer
från yttre rymde........nä skoja bara.
Detta är en eldkorg alá Östersund.
Tydligen en symbol denna stjärna
i ett hjärta med en eld som flammar.
Här är själva arenan. Och så intervjuades
Magdalena Forsberg innan tävlingen.
Här är jag i minus 18,4 grader och ute i ca 2 timmar.
Rätt kall var vi alla kan jag inflika.
Detta är dock en ypperlig "tv-soffa-sport-att-se"
Det var inte lätt när vi såg start, målgång, skjutning och varvníng
samtidigt som det visades på storbild från tv och
en speaker som pratade fyra olika språk om vart annat.
Här ser du en bild från Frösön mot Östersund.
Pappa;
det som är som en vit strimma
lite vänster från mitten
DET är den upplysta stadion.
Åsså såg vi Birger - det stora sjöodjuret.
Skoja bara, det är bara en staty.
Men det kom ett amatörförslag om att
tömma hela sjön så att den blev fri från all ohyra
och för att kunna se var Birger bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0