Psykiskt ohälsa

I min vardag kan jag inte förstå hur illa berörd jag blivit av bortgången av Tim Bergling
Denna unga människa som hade allt!
Men plötsligt, en deja vu!
För många år sedan fanns det en kvinna i Örnsköldsvik som hade allt,
i mina ögon
När hon till och med hamnade på Gerts lista, på Rix Morgonzoo,
då har en människa gjort intryck
Det vi inte såg var hur hon egentligen mådde
På begravningen satt jag och rannsakade mig själv, 
och upptäckte att om jag hade lyssnat mellan raderna,
så hade hon sagt saker som var "ett rop på hjälp"
Men jag blev förvirrad, hörde jag rätt?, skyllde på att hon var stressad och
hon tillhörde min bekantskapskrets, 
inte min vänkrets. 
 
När vi lever i en värld,
där du ska vara lyckad och 
konstant visa upp en lyckad fasad av glädje,
tänka postivit, 
hur ska vi då orka lyssna på någon som verkligen säger, 
som Avicci i hans film:
"Jag har allt, varför är jag inte lycklig?"
 
Orka se dokumentären som finns på SvtPlay
Finns tillgänglig till och med den 30 juli
https://www.svtplay.se/video/17478602/avicii-true-stories

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0