Dagens tavla - Explosion

Du vet när livet har stannat 
och den grå vardagen ligger som en våt filt över livet
när ekorrhjulet snurrar
Då behövs en förändring
så att den förvaltande vardagstristessen bryts
Det behövs inte mycket ibland och 
ibland behövs en explosion, en big bang
 
Jag hade målat länge och fastnat,
då min dotter ville låna ett utrymme för att måla om sin lampa
- Vad ska vi använda för att skydda golvet? undrade dottern
- Den här svarade jag, och ställde lampan mitt på duken
- Men då blir det ju färg på målningen?
- Det är väl det som är meningen!
När det hade torkat kom jag på att jag skulle måla orange på det svarta från färgburken
men det oranga blev grönt på det svarta
Cirkeln förstärktes och strålarna vidgades
Äggskalen ser ut som partiklar som kastas ut från mitten
 
Livet kan förändras också i mitt universum.  
 
  
 
Storlek i cm: 88*70
Pris: 750 kr
Färgerna är mer intensiva i verkligheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0