Tacofredag

I kväll tänker jag göra något annat med tacokvällen!
Hade inte Buffé en hel bilaga med olika tacoalternativ?
Jag söker i köket och mycket riktigt, där är den!
 
 
Glad ihågen slår jag upp tidningen och läser recepten
Egen salsa, givetvis....!!!!
hmmm, 2 torkade chipotle chili.........har inte hemma
hmmmm, silverlök........har inte hemma
Hur är det med lime? .........har inte hemma
kruka koriander .........har absolut inte hemma!
 
Nästa recept!
Tacos Al Pastor.........nu kör vi!
fläskkarré.........i taco?.......har inte hemma
230 gr ananasringar.........har inte hemma
åsså den där jävla silverlöken igen!
.......har fortfarande inte odlat fram en lime
......å inte heller en hel kruka med korinader!
 
nästa recept.......?
Tostada med Poké-cviche
Inser redan i titeln att jag inte har allt hemma.
Är dock lite nöjd när jag ser att det ska var sesamfrön i och det köpte jag sist!
Fast vad står det....svarta sesamfrön........mina är definitivt inte svarta.
Suck
 
det blir inget recept från buffé-tidningen
det blir här-är-ditt-kylskåps-taco i kväll!
Olè ...............som vi säger på min gata i stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0