Spåkopp

Varje gång jag får en kaffekopp med sump,
tänker jag på min farmor.
 
Min farmor kunde spå i sump
Sista gången hon spådde i sump
var till hennes två väninnor
som kom och fikade på hennes bageri.
När de fikat färdigt ville vänninorna veta
vad som skulle hända dem framöver.
 
Min farmor tog koppen:
"Ni kommer att åka på en kortare resa,
men ni får avbryta resan för ett dåligt budskap kommer till er.
Efter någon vecka kommer ett ännu sämre budskap
till en av er."
 
Vänninorna skrattade och
berättade att de skulle åka på husmoderssemester
typ till grannbyn över nästkommande helg.
 
Vänninorna åkte iväg
De fick avbryta semestern
för en av männen har hamnat i en olycka och
var inlagd på sjukhus.
Strax efter får den andra väninnan beskedet att hon har cancer.
Hon dör inom sex månader.
 
Min farmor bestämde sig
efter det spåtillfället
att aldrig mer spå i sump.
 
 
Idag säger jag grattis Gabriel 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0