Smuggelhund

På väg till ateljén
strax innan kl 19 en fredagskväll,
kommer jag på att jag MÅSTE ha vit akrylfärg från Clas Olsson
Kruxet är att jag har Decibel med mig
Men jag tänker att jag lämnar henne utanför gallerian
När jag kommer dit är det ett helt gäng LIGISTER utanför
HUR ska jag VÅGA lämna henne där utanför?
Tänk om de kidnappar henne.............
 
Jag tokstannar och tar ett snabbt beslut,
jag lyfter henne under magen och
stoppar ner henne i kassen
Min hund bara finner sig i det och
bara STÅR i kassen på alla fyra benen. 
Jag åker rulltrappan upp,
ingen titttar på kassen, 
Decibel står blixtstilla
Jag hämtar färgen,
går förbi expediter
ingen tittar på kassen
Jag går till kassan
Ställer ner kassen
Decibel står kvar, 
väldigt stilla.
Jag betalar och tar kassen och går
Åker nerför rulltrappen
med en stilla hund i kassen
Tar ett kort
Hon är bäst,
denna 12 åriga donna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0