Serier del 2

Som jag skrev i del 1,
är serier en värld för sig
Jag tycker att serier ska ta slut och göra mig glad och lycklig
Av den anledningen vill jag också gå på bio,
fast där får det vara lite action också.
 
Men så kom "Skam"
En nutidsskildring,
en norsk tonårsserie
som jag föll handlös för,
kanske inte efter första avsnittet säsong 1
men väl efter det fjärde avsnitttet. 
 
Vad handlar det om? 
Jo, vardagen för ungdomar
Det är inte många vuxna med,
det är från ungdomarnas perspektiv.
Tre säsonger 
där en av ungdomarna är i fokus i varje säsong
Det är lite trubbel,
det blir konflikt och moral,
det kommer en lösning och 
slutet av säsongen är inte olyckligt. 
 
Åsså känner JAG igen mig i serien!
Jag kan se att de olika karaktärerna fanns när jag gick i högstadiet och gymnasiet
Jag kan känna igen känslorna som uppstår,
konflikterna,
intrigerna,
"närduserdinhemligakärlek"
skvallret,
ja allt,
förutom att vi inte hade smartphones och datorer. 
 
Tre säsonger,
jag längtar till säsong fyra...........<3
 
Kolla in SKAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0