Hundår

Det är mycket hundinfo nu
 
Jag var hos veterinären med Decibel
Hon hatar det
men det behövs ibland,
helst när hon har tänder som fylls med plack
trots tandborstning
Var där och gjorde en "besiktning" av hela henne
Kollade tänder,
måste sövas för att ultraljuda bort tandsten
Hon har klivit in i knölåldern,
så små cystor och vårtor uppstår på en hund
Det resulterar i att hon INTE vill bli klippt, kammad eller borstad
för vårtorna sticker ut och hon är rädd om dem
Analsäckarna var överfull
Men alla vaccinationer var gjorda i september,
bra jobbat där matte
Koll av mage
då hon kräks en gång i veckan typ
Veterinären tittar på mig och säger:
- Visst kan vi söva henne och ta bort de knölar som är vid revbenen som
troligen inte vårtor, kan vara cancer och visst kan vi kolla mer,
men hon är 12 år och lever tills hon är 13 
hon blir tyst, tittar på mig och hon korrigerar sig
eller 15.
Om det var min hund skulle jag låta henne vara. 
Men vi tar ett blodprov för att kolla att levern inte är dålig på henne
då hon kräks upp allt ända från ändtarmen 
 
När jag kommer ut sedan och tittar på deras 
jämföra-hundår-jämfört-med-människo-år
Hon fyllde 12 människoår den 1 mars
men i liten-hund-år är hon 67 år. 
Pensionär som vill bara vill vara och 
älska sin matte, husse, dagmatte och
alla andra tills livet är slut 
och hon blir en ÄNGLAHUND 
 
Tacksamhet..........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0