Fredagsroligt

I fredags skulle jag köpa hundmat på Zoologiska
Gick in till Katarina på hennes jobb, för att säga hej
- Vad ska ni göra i helgen?
- I morgon innebandy, svarar Katarina, annars lugnt
Hon fortsätter:
- Vill du komma och käka med oss i kväll?
- Nä, svarar jag. Emmy och jag ska äta tacos och Stefan kommer hem efter kl 20.
Jag går ut,
går cirka 200 meter och tänker:
"Men varför erbjöd jag dem inte att komma och äta tacos med oss i kväll, idiot"
Jag tar upp mobilen,
funderar om jag ska ringa till Katarinas mobil,
eller på hennes arbetstelefon 
eller om jag ska vända om.
Där står jag och velar när mobilen ringer:
- Camilla! säger jag högt för mig själv innan jag svarar
- Hej Camilla, svarar jag 
- Hej, svarar hon
- Jag har precis varit hos din mor
- Jag har precis pratat med din dotter
- Jaha, säger jag förvånat
- Jag undrar om vi får bjuda in oss på tacokväll hos er, fortsätter hon
Jag asgarvar och säger att jag precis hållit i mobilen för att ringa hennes mor och erbjuda dem tacomiddagen.
Vi skrattar båda två
Så istället för att jag skulle äta i min ensamhet
efter spinningen,
i väntan på min man
som var plan ett.
Blev det fullt hus med släkt, vänner, mat, skratt och surr
 
Det är fredagsmys <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0