Vänner

En av mina käraste vänner som stått ut med mig lääääänge är Maria
Vi har känt varandra sedan vi var nio år,
alltså i 18 år.
Min syster blev hon när jag bokstavligen fick bo med henne i sex månader,
tack vare hennes mamma,
som har ett hjärta av guld.
Varje gång vi ses,
fascineras jag av hennes metodiska, logiska sätt att planera, röra sig och att vara,
med båda fötterna på jorden.
Det är henne jag ringer och
frågar om middagen är klar,
vi kommer!
Här är det inga krusiduller
det är raka rör och högt i tak
Det är en rå humor med många skratt
En självironi som är sagolik
Jag är så glad att ha henne som vän
undrar om hon vet det.
 
Love U kära Maria och
grattis på din födelsedag.
PS du kommer alltid att vara äldre än vad jag är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0