I-landsproblem

Leder ett pass spinning och
går uppför backen
hem i det grå vädret
 
 
Slänger av mig de svettiga träningskläderna för att hoppa in i duschen,
men först tvätta händerna för att ta ut linserna.
Med tvål i handen drar jag upp kranen,
inget vatten?
Stänger kranen och öppnar igen,
inget vatten!
In i köket,
inget vatten......
Kollar ornskoldsvik.se för att se om det står något om vattenförsörjningen,
ingen information
Ringer till Friskis&Svettis,
och frågar om de har vatten,
de har vatten.
Hon i reception har fått sms från Miva att det är läckage och 
ovanför Järvedsleden är det vattenlöst.
Miva har info,
men inte på kommunens hemsida!!!
På med kläder,
packar bagen
tar bilen och rullar ner
 
Glad är jag att jag lagade mat INNAN jag for på passet.
Inför sänggång for jag ner på Friskis igen för att göra kvällstoaletten och 
plocka ur linser,
samt ta med lite dricksvatten.
 
På väg hem står det säkert 10 bilar i kurvan vid Nybergs,
det forsar vatten, 
och alla jobbar förbrilt.
Nöjd far jag hem!
 
Men så slår det mig att jag gnäller över att jag inte fick duscha DIREKT efter spinningen.
Och ingen direkt information på hemsidan!
Kunde inte köra diskmaskin fast den var full!
Visst är vi bortskämda
med massa i-landsproblem
Flyktingar skulle vara glada OM de fick duscha
hade el, 
mat att äta och 
vänta 12 timmar på att rent vatten kommer rinnande ur en kran
i ett krigs-fritt land. 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Usch så tråkigt med vattenläckan, man inser verkligen hur bortskämd man är när sånt händer!

Svar: Ibland får vi bara vara tacksamma att det löser sig
Ulrika Engfors Holmbom

2017-07-07 @ 08:08:49
URL: http://amandajona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0